Forum Wilkołak - Caern Biała Sowa Strona Główna Wilkołak - Caern Biała Sowa
[ Niezależne forum poświęcone grze RPG firmy White Wolf - Wilkołak Apokalipsa ]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasada "Wynik kontra wynik"

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wilkołak - Caern Biała Sowa Strona Główna -> Zasady Walki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biała Sowa
Totem Caernu



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Umbra - Królestwo Sowy

PostWysłany: Sob 21:22, 02 Gru 2006    Temat postu: Zasada "Wynik kontra wynik"

Zasada "Wynik kontra wynik"

Na chacie stosowane są przeważnie dwa rodzaje zasad walki. Jedną z nich jest właśnie zasada "wynik kontra wynik". Polega ona na zdeklarowaniu akcji przez jednego gracza i rzucie jedną kością dziesięciościenną (1k10 - funkcja rzutu wbudowana jest w bota chatu). Po otrzymaniu wyniku 1k10 rzuca drugi gracz, porównując wyniki opisywana jest kontrakcja drugiego gracza. Gdy wynik pierwszego gracza jest wyższy od wyniku drugiego, wtedy akcja jest udana i "ofiara" akcji musi opisać jej skutki na sobie. Jeśli natomiast wynik drugiego gracza jest wyższy, wtedy akcja pierwszego gracza jest nieudana. Może zdarzyć się również wynik 1, oznaczający pech - wtedy gracz musi opisać niekorzystną dla siebie akcję. Pech najczęściej w skutkach powoduje przewrócenie się, potknięcie, trafienie w inny przedmiot lub osobę z np. obrażeniami dla atakującego, omdlenie, itp.

Przykład:

Cytat:
Sytuacja 1:
Gracz A: <rzuca się na przeciwnika z pięściami, wymierza mu cios prosto w nos>
Gracz A: !k10
Bot: 7
Gracz B: !k10
Bot: 6
Gracz B: <łapie się za nos tamując dłonią płynącą z niego krew>

Sytuacja 2:
Gracz A: <rzuca się na przeciwnika z pięściami, wymierza mu cios prosto w nos>
Gracz A: !k10
Bot: 7
Gracz B: !k10
Bot: 8
Gracz B: <robi unik, uchylając się w bok i wymierza cios w brzuch przeciwnika>

Sytuacja 3:
Gracz A: <rzuca się na przeciwnika z pięściami, wymierza mu cios prosto w nos>
Gracz A: !k10
Bot: 1
Gracz A: <jednak w furii walki, nie patrząc pod nogi, potyka się o korzeń i upada pod nogi przeciwnika>


Ta forma zasad jest bardzo prosta i liczy się szczęście w rzutach, każdy ma wówczas równe szanse. Najczęściej stosuje się tą zasadę podczas sparingów postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wilkołak - Caern Biała Sowa Strona Główna -> Zasady Walki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin